fredag, oktober 05, 2007

Paus i logistiken önskas

Har jag verkligen inte skrivit sedan i onsdags? Vad hände?

Gårdagen spenderade vi i firandets tecken, då Siris farfar fyllde jämnt. Lyxfrukost klockan åtta på Trossgatan följdes senare upp av snittar och mousserade vin och så middag på Doktorsvillan.

Där emellan hann jag promenera 1,5 timmar, äta lunch med Hanna, shoppa diverse presentattiraljer, möta upp nyhemkomna Markus på stan, shoppa tröja åt honom, hämta mina nylagade handskar på Wedins och fixa en grej på jobbet. Jag hann skriva Katie Melua-recensionen, färga håret och stassa upp mig inför nämda finmiddag.

I går var en bra dag, som nästan alla dagar är nuförtiden. Men ändå känner jag mig lite sliten. Mest less är jag på planeradet och pusslandet och det logiska tänkadet. Barn och hund hit och jag dit. Dessutom blir det extrajobb och utbildning till veckan.

Ge min kropp och framför allt hjärna paus från logistiken, någon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag ju inte riktigt samma situation, men har ändå lätt att fastna i planerandet av hur allt ska hinnas med. På något konstigt sätt tror jag att man ibland tjorvar in sig själv lite extra, för när jag minst anar det känns det som att allt känns lättare och mer hanterbart, utan att något egentligen har ändrats i ens situation.

Bla bla, svårt att beskriva, men jag tror att det kommer att kännas lättare även för dig, närsomhelst. Kanske efter en toppenfödelsedag? Hör av dig om du behöver hundhjälp, eller något annat.

Maria

Anonym sa...

Vi väntar på recension om middgen på Doktorsvillan med spänning, men vi tror inte den var mer kulinarisk än våran gourmet-gröt-lördags-middag ;o)

Mari sa...

Hej Maria, hoppas Majas kalasdag blev toppen! Jag förstår precis vad du menar i ditt resonemang och håller helt och fullt med dig. Och efter helgen känns allt lättare, som vanligt, men sedan märker man att stubinen är kortare än vad jag är van med.

Nåja ... födelsedag snart blir kul. Jag hör av mig om jag får hunderiproblem. Kram.

A&J: Om vi säger såhär, skulle jag få välja grillad, färsk tonfisk eller havregrynsgröt till middag varje dag i resten av mitt liv så skulle jag faktiskt välja havregrynsgröt. Så knäpp är jag.