onsdag, oktober 10, 2007

Justprecis vad man behöver

En äkta pratkväll blev det igår. Det var länge sedan jag satt ner i soffan, drack en kopp te och förde ett djuplodande samtal med en vän. I flera flera timmar. Ibland får man justprecis vad man behöver.

Onsdag kväll är både storsötan och lillsötan utleasade på var sitt håll. Jag jobbar kväll. Och går utbildning imorgon.

Har bytt till vintertäcke, för i natt blir det tomt och kallt.

Även om jag behöver alla timmars sömn jag kan få mellan kvällsskift och korvstoppningsdag så tror jag att jag kokar mig en kopp te och ser inspelade "Grey's anatomy" när jag kommer hem vid tolv inatt.

Annars tänker jag mest på allt jag vill ha. Massage, finaste skinnjackan från H&M, underställ från Lundhags, bänkskivor, pall till hallen från Åhléns, skohyllor ... materialist javisst!

4 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Passar ju bra att önska nu när det snart är födelsedag...
Bastu på fredag i Låssbäcken, kan det passa?

Flingan sa...

Jag kan tipsa om en duktig massös, Jennie på Stadkällan Spa. Går själv och unnar mig massage 1 ggr/ månad. Underbart skönt och överkomligt pris.
Till något annat, Lova var mäkta över att vara i tidningen och jag fick lova henne att köpa en till tidning så att vi kunde ge farmor och farfar. Omtänksamma unge!

Flingan sa...

Ett ord föll bort, Lova var mäkta stolt, skulle det vara

Mari sa...

Anja och Jonas: Bastu låter ju toppen. Vi ska höra oss för med barnvakter. Längtar efter riktig (vedeldad) bastu.

Plingen: Förra året fick jag ett presentkort till Stadskällan av mamma. Kan säga att jag önskat favorit i repris i år. Massage när det är som bäst, skönt men på gränsen till ont. Hmmm ... hur lät det där. Hoppas du förstår vad jag menar.
Söta Lova. Jag tyckte att de blev väldigt fina på bilden.