fredag, november 11, 2005

Jobba heltid och hundkalas


Hemma firar de hundfödelsedag. Hemi är nu tre år. Firar med bilder på henne som minivovve.

Athos 'representanter' har varit och överlämnat gåvor i överflöd. Det bästa var tydligen ett signerat kort av hundpojkvännen i fråga.

Annars fungerar pepparkakor, grisöron, tjurmuskel och märgben finfint. Tror dock att det ransoneras lite därhemma, så jag får väl vara med på ett dagen-efter-kalas imorgon.

Från och med i dag kommer jag att jobba heltid. Hur länge vet jag inte riktigt, men det verkar som det blir till någon gång i januari. I alla fall. Känns både bra, nervöst och lite tråkigt. Tråkigt för att min och Markus tid blir väldigt begränsad då jag inte längre kan hälsa på i lyan i Umeå och tråkigt för att det blir mycket svårare med Hemi, som jag ju har ensamt ansvar för på vardagarna. Känns bra att få riktigt lön och spara stämpeldagar och nervöst för att man vill göra ett bra jobb.

1 kommentar:

Hanna sa...

Grattiskramar till fina tjejen Hemi hälsar hela familjen LidströmNymanBackman. Heltidsjobb ger bra tillskott i kassan, även om pengar inte betyder allt här i världen. Förstår med andra ord de blandade känslorna, men grattis även till dig bästa Mari som får jobba heltid med det du har utbildning till! ( är det på PT? NSD?) Vi har precis sagt hej då till våra sthlms kompisar från pite och lule som har visat stor förståelse för oss trötta småbarnsföräldrar och gått hem i tid en lördagskväll ( 21.30) Ska nu läsa lite skvaller i Aftonbladet och sedan sussa, för i morgon är en annan dag, fars dag!
Kram Hanna