onsdag, mars 15, 2006

Att ha vanan inne

Dricker Loka mineralvatten för det sägs lindra halsbränna. Inte för att jag har så mycket halsbränna - men det känns som en bra anledning att lyxa till det på jobbet.

Har just snackat lite barn med M. här på sporten. Han ska bli pappa för tredje gången imorgon bitti (planerat snitt).
Tredje barnet.
Tredje killen.
När han säger hejdå för kvällen tittar jag på honom och tänker att imorgon bitti så blir han pappa igen. Märklig känsla. Att veta i förväg.
Så nu har jag fått mig lite mer förlossningshistorier till livs och lite fler spekulationer om könet på mitt och Markus barn. De flesta tror på en kille.

Svärmor vill ju så gärna ha ett barnbarn som är en tjej, hon har ju fått tre grabbar själv. När jag säger till henne att jag inte tror att det bor en tjej i min mage säger hon:
- Ja, ja det kanske är bäst med en kille ändå, jag har ju liksom vanan inne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Jag tror vi har en till gemensam bekant. Jag och M är nämligen kusiner.
Han är snäll.
Jag hoppas verkligen att allt går fint för dem, det har ju varit lite trassligt ibland.
Men hans fru är en stark och cool tjej!

Mari sa...

Jo, jag har tänkt på dem några gånger idag. Kollade in på webbisarna, men de fanns inte med där ännu - men ibland har ju personalen annat för sig än att fota och lägga ut bebisar på nätet ...