onsdag, april 26, 2006

Ingen släktmänniska

På lördag ska vi åka till Lycksele för att fira min ingifta moster som fyller 60. Vi träffas sällan, släkten. Minns inte om jag varit och hälsat på dem sedan jag träffade Markus och det är drygt sex år sedan.

Ja ja nu ska det bli av. Present är inhandlad och så även delarna till det som ska bli gratulationskortet - ska pysslas ihop imorgon. Går i offwhite och skirt grönt.

Jag är verkligen ingen släktmänniska. Blir mest tyst och vill sitta i ett hörn och klappa på en hund eller något. Men så mycket hundar blir det nog inte eftersom stora delar av släkten är tokallergiska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Angående stor byxa: Jag tror säkert att det går att krympa dem. Det kan dock gå snett på följande vis:
1. Byxan blir kort men fortfarande bred.
2. Byxan blir sned.
3. Byxan tappar sin intensivitet i färgen och blir lite trist.
4. Stretchen löses upp lite snabbare än vad det brukar göra.
Använd aldrig heller mjukmedel till stretch, det löser upp "stretchgummibandstrådarna" och plagget blir slappt.

Eller så blir den bara en storlek mindre.
Vilken tant jag är.1000 vuxenpoäng till mig. Hehe.

Mari sa...

Tantkunskap, javisst. Men jag gillar tanter. Mycket. Tack för rådet, tror jag ska kasta mig över branten (sätta in byxorna i tvättmaskinen) och testa.