måndag, maj 21, 2007

Besök i värmen

Den här sista veckan i Umeå (för mig och tjejerna) har vi besök av Hemis bästa vän Stella och hennes husse. Kul med lite liv och rörelse. Vi har haft en skön förmiddagsprommis i värmen, jag och de tre tjejerna. Nu ligger alla och vilar middag tillsammans i dubbelsängen, Siri, Hemi och Stella. Jag kikade nyss in på dem och ingen rörde en fena.

När killarna slutar skolan ska vi göra gemensam sak till Ica Maxi och handla.

Rent ekonomiskt är det tur att vi fick hyra ut huset, men så här i efterhand var det bra av andra skäl också. Det hade varit f ö r jobbigt att åka tillbaka till Umeå varannan söndag om vi hade bott hemma i huset under Piteåhelgerna. Det var lite trist att åka igår, men nu ska vi ju bara runda av här i Umeå innan vi återvänder.

Det har varit bra dagar i Piteå. Grillning, känna lugnet i sofforna, hinna städa - och så våfflor i Kåhrströms nya finfina växthus. Lätt det finaste växthuset jag sett och lätt det godaste våfflorna jag ätit ... det riktigt kändes hur nyttiga de var ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta bara tills du få nåt att äta i "min" tvättstuga, ett äpple kanske? Blir färdig ikväll!

Jag tyckte att det var jättekul och skönt att få svänga förbi Ankars på grillning igen, mer sånt snart. Sen får ni också testa grillen på Backevägen 3. Ha en bra vecka,
/Johannes L.

Mari sa...

Eller en nektarin, min favoritfrukt har gjort entré i mataffärerna igen. Jippie!! Ska bli kul att skåda tvättstugan. Men avundsjuk blir jag.

Och mer grillning åt folket. Vi testar gärna er nya grill. Snart.

Kram på dig.

Anonym sa...

skönt med svar på alla "klior" och andra besvär..sjuka hundar är precis lika tråkigt som med sjuka barn, på sätt och vis är ju hunden ett barn med..hos oss är han lillebrorsan..med två stora syrror och attans vad han pysslas om när han är sjuk...vad bra att det ordnar sej för er!*kramar*

Mari sa...

Hej Lisa. Jo det är skönt med svar, och det var som vi misstänkte - lite "gott och blandat". Roligt att höra att er hund är lillebrorsan! (Här har "storasyster" just varit ute och rullat sig i något äckligt och fått sig en dusch ...)

Ha det bra, kram tillbaka.