fredag, april 25, 2008

En dagens, tack

Dagens bästa: godlunch på Krokodil med finvän. Laxsallad med vitlöksbröd, kaffe på maten och en stilla stunds kontemplation två goda vänner i lag. I snurrfåtöljer vid storfönstret.

Markus och Siri har firade kusin Lovis ettårsdag under tiden.

Och nu är krönikan skickad. Det är helg. En helg utan planer. Det känns fantastiskt. Utelek, finskjortsprovning, grillning (hoppas!) och finfix med utemöblerna känns som rimliga sysselsättningar.

Blir nog tidigt ikväll, vinkväll hos bästa Jill igår. Mycket trevligt. Men jobbigt när väckaren ringer 05.55.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för trevlig mysig kväll hos Jillan. Jag åker ju som sagt bort på tisdag :) (längtar längtar längtar) men vi kan väl försöka träffs när jag kommit hem igen. Planera lite och kika på duknings saker. Fin ranunkel bild förresten. Skulle vara fint att ha på borden. Jag älskar den där sköna rosa-gröna. Ska maila dig en bild jag tog i frankrike i vår. Det vackraste jag sett i blomväg!

Kram & trevlig lördag.

Sarah

Mari sa...

Tack själv Sarah, det var en väldans finkväll och såna behöver man ju!

Ranunkel skulle nog passa väldigt bra som bordsdekoration. Vi får planera in en planeringsträff när du kommer hem. Toscana, vin, solvarma tomater ... jag är inte alls avundsjuk.

Sedan måste vi ju låta jyckarna träffas!

Kramar.