måndag, juni 23, 2008

Luktseans

Vissa dagar känns det som om jag kommer att minnas sommaren 2008 som perioden då jag väntade och väntade på värme och plötsligt var hösten kommen utan att jag fått cykla i klänning till jobbet en enda gång.

Det är vackert ute och det luktar gott av regn. Snart ska jag gå ut i vätan och titta på mina blommor. Men misströstar, trött-tröstar, det gör jag idag.

Dagens roliga är ett snabbesök på Kupan, där jag lämnade gammalt (kläder) och köpte hem lite nygammalt. Nästa år dricker vi midsommarsnaps i glasvarianter för 1 :- styck. Köpte också två vaser, två glasburkar i fina bulliga former och en klänning till mig själv (ska bara sprätta bort axelvaddar och korta av den så blir den fin fin till hösten med boots och skinnjacka). Långärmade klänningar är rätt svårt att hitta annars.

Men nu. Ut på titt- och luktseans i trädgården.

Inga kommentarer: