onsdag, juni 25, 2008

Sömn, vigselträff och husvisning!!!

Inte bara på grund av Siri har jag sovit dåligt ett tag.

Med tanke på sömnen gjorde jag i går något halvdrastiskt. Jag köpte ny bäddmadrass och ny kudde. Jag köpte nya lyxiga, vackert randiga örngott. Sedan bäddade jag hela sängen perfekt. Påslakanen jag köpte på rea från La Redoute åkte också på, de beskrivs för övrigt så här: "Utsökta, diskret lyxiga detaljer på mjuk perkal med satinyta i kammad, ren bomull (80 trådar/cm2).".

Och vet ni, i natt sov jag som en prinsessa och Sippan vaknade inte en enda gång.

Vår vigselförrättare har varit här på förmiddagen. Hon var fin och jordnära och känns helt rätt för oss. Ett steg närmare. Hon ska skriva ihop något personligt om oss och vi har naturligtvis rätt att läsa igenom det. Men jag känner att nää-ä. På mitt bröllop skulle jag kunna snöa in på detaljer, eftersom jag är en detaljmänniska. Men eftersom vi valt en fantastisk festplats med fingertoppskänsla-människor har jag släppt det. Och detsamma gäller vigseln. Jag mår gott av att inte ha full koll. Det känns fint att ha total tillit. Det gör mig gott.

Förresten verkar jag ha släppt kontrollen lite för mycket. För det där med hindersprövning har jag totalt glömt bort ...

Annars är jag uppfylld av husbilder. I morgon går vi på visning. Ett hus på min favoritgata av alla gator i Piteå är till salu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns huset på hemnet? Vilket hus isåfall så kan jag titta. Hoppas ni får sova bättre nu. mvh Gertrud

Mari sa...

Hej Gertrud, jo huset finns på Hemnet. Närmare bestämt på adressen http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/206769
kan du kika in!

Kram.