söndag, juli 12, 2009

Slag och spark

Lördag var en välbehövlig dag med mig själv. Yogaklass, strosa på stan. Äta lunch på altanen, dricka kaffe med en bok och sitta med ögonen slutna mot solen en stund.

Vi har också varit på 30-årsfest och ett annat födelsedagskalas. Siri har trehjulingscyklat och jag har joggat lätt med Hemi. Morgondagen börjar med yoga och sedan bestämmer vi oss efter väder.

Stockholmsresan tar form i huvudet. Det känns roligt.

Annars upptar vår nästan-treåring mina tankar nu. Arg är hon. Sparkar och slåss för första gången i livet. Räcker ut tungan. Är allmänt missnöjd med tillvaron mest hela tiden. Ingen vidare överraskning med tanke på åldern och omställningar med sommarlov och flytt. Men ändå. Det är tråkigt. Jag känner mig otillräcklig och trött trött trött.

Så är livet i dag.

Inga kommentarer: