måndag, juli 13, 2009

Tacksamhet

Efter en liten joggingtur med Hemi vid åtta åkte jag till yogashalan. Första gången med mysoreträning i dag (när man yogar tillsammans i lokalen men var och en i sin takt, dock med en lärare närvarande).

Det känns rätt bra i kroppen, den utvecklas, blir smidigare och starkare. Men det var på avslappningen efteråt det hände något. Som om jag andades in ren lycka i hela kroppen. En ljuvlig känsla som följt mig genom stora delar av dagen. Visst låter det flummigt, men det bjuder jag på för det gör mig harmonisk.

Medan Siri lunchsov i vagnen åt jag en otroligt god paj med hallon, rabarber och nektariner tillsammans med min svärmor och svärfar och Markus bror Martin.

Vi har badat på Norrstrandspoolen och ätit god middag på altanen, samt varit hemma vid huset och vattnat blommorna och plockat de solmogna jordgubbarna.

Stockholmsresan börjar ta lagom form. Middag på Matkultur, bikram yoga, Rosendal ... semesterkänslan infinner sig sakta.

Inga kommentarer: