fredag, september 18, 2009

Morgonstund

I huset tidigare imorse ... Svängde förbi. Allt var tyst och stilla. Skönt att vara själv och känna hur fint det blir utan andra människor i närheten.

Vårt sovrum tar form. Jag är mycket glad för råplan i tak och på väggen bakom sängen samt de synliga takbalkarna. I helgen ska tak, list och väggar målas. På andra sidan sovrummet ska murstocken putsas upp. Tror den får vara så. Grå och lite rå.

Nere i lilla hallen har dörren som jag hittade utanför bodegan vid Tomas och Terese kommit på plats. Tills vidare får den vara som den är. Avskavd och grå. Jag gillar den! Ovanför dörren har vår snickare byggt igen hålet med överbliven råspont från sovrummet. Ett mycket bra initiativ.

4 kommentarer:

Sara sa...

Minns inte om jag har tipsat om byggfabriken.com, de har jättefina nytillverkade dörrhandtag, beslag och andra detaljer i gammal stil. Längtar också efter att ses! Kram

Mari sa...

Till min lycka hittade jag till Byggfabriken för ett tag sedan. Bland annat har de en fin vask vi funderar på!
Såg att du ringt, har inte kommit mig för att ringa upp : ( Kanske kan vi luncha någon dag? Kram

Sara sa...

Låter trevligt, lunch var precis mitt ärende när jag ringde, jag fick ett infall precis vid lunchtid en dag. Till veckan kanske?

Mari sa...

Jag förstod nästan det. Jag var och tränade när du ringde. Gärna lunch till veckan!