måndag, oktober 26, 2009

Så glad så glad

Jag har varit på kvällsjobb. När jag kom hem såg jag Siri och hennes fader sitta i soffan med en bok. Tydligen hade Siri fällt kommentaren: "Åh, där kommer min mamma. Jag älskar henne. Hon är så glad, så glad!"

Snällt sagt om en mamma som tagit med en högst ovillig liten till tandläkaren (här har inte räknats några tänder), en mamma som sovit i soffan och som har grym tandvärk (tandläkartid bokad till onsdag, huga).

Nu ikväll har hon legat tyst länge i sängen medan jag sitter vid datorn. Så mitt i allt "Vet du, mamma. Jag tycker så mycket om vårat hus!".

Även hon verkar trivas i vårt nygamla hus. Har det förresten någonsin sett annorlunda ut ; )

2 kommentarer:

Malin i Luleå sa...

Mari, du skriver så fint. Det berör hjärtat. Kram :)

Mari sa...

Tack Malin. Jag blir glad. Kram!