onsdag, februari 10, 2010

Att hitta sig själv. Om och om igen.

Att bada badkar är att hitta sig själv : )

I mitt vuxna liv har vågen aldrig visat så låga siffror som nu. Ändå har jag känt mig smärtare och framför allt mer vältränad tidigare.

Efter två kinesologibehandlingar börjar jag blicka framåt. Kroppen känns starkare än på länge. Knät håller mig, bär mig.

Jag yogar på kvällarna, avslutar med armhävningar och tre plankor.

Ikväll yogade jag Siri till sömns. Andetag, ett tänt ljus framför murstocken, kontrollerade långsamma rörelser. Hon somnade tryggt.

Och återigen tänker jag, att det gäller att hitta sig själv. Om och om igen. Med nya förutsättningar varje gång.

Jag tror jag börjar förstå det nu.

3 kommentarer:

!ngela Bj sa...

Så sant. Vackra Mari

Mari sa...

Tack fina Ingela. Kram på dig.

Anonym sa...

Så skönt. Kan du yoga eller har du nåt program du använder dig av? Låter härligt. kram