fredag, februari 26, 2010

Helgtankar



I år fyller Gudrun Sjödéns företag 30 år och det firar hon med en jubileumskollektion.

När jag var inne på hemsidan för att hämta en pressbild fann jag dessa foton. De är visserligen från vinterkollektionen, men speglar mitt sinnelag bättre än de nya somriga med solrosor.

Solrosorna och solen kommer. Senare. Det får mig att tänka på solrosen Siri sått på förskolan och som senare blommade hos oss hela sommaren. Ljuva minnen!


Nu är det helg och det känns ovanligt härligt. De två sista morgnarna har jag känt mig ovanligt trött och nersliten av egentligen ingen anledning alls (förutom knät då). Jag har också varit i en situation på förmiddagen där jag kände mig väldigt utsatt. Efteråt blev jag ledsen och bar känslan med mig innan jag bestämde mig för att stå upp för mig själv och prata med den berörda personen om det. För att kunna släppa.

Jag mötte genast förståelse. Och blev glad och stolt över att jag tar mig själv på allvar. Detta hade jag aldrig gjort för något år sedan.


Här hemma har det dippats grönsaker under kvällen. Lillan har dukat under och nu ska jag avrunda dagen med en kopp te och lite maratonläsning i min tjocka bok.

I morgon väntar pusselinköp på leksaksvaruhuset, kinesologibehandling och en sen lunch på stan. Åh, ljuva helg!

4 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej,
Låter som en mysig kväll och en mysig lördag...
har en utlottning av 3 st små urtavlor.
hoppas du vill vara med
kram i massor
sandra

Hannispannis sa...

Heja! gjorde nåt liknande för ett tag sen och trots att det var jobbigt innan så kändes det så bra sen:) Det är en bra känsla att känna att man har gått framåt i sin egen utveckling. Låter som att ni har en fin helg framför er. Och ang pussel, sväng förbi loppisen på Nolia idag 11-15, dom har säkert flera på lager:) Kram kram

!ngela Bj sa...

“Don't compromise yourself. You are all you've got". Janis Joplin

En stor kram till dig

Mari sa...

Hej Sandra. Vilka fina urtavlor. Klart jag vill vara med ; ) Ha en fin vecka i snöyran. Kramar.

Eller hur, Hanna. Kul att ses i lördags. Jag hade inte energi för loppis, var du där något? Kram.

Och en stor kram till dig Ingela. Tack för förmedlingen av Janis kloka ord.