tisdag, februari 02, 2010

Gamla fönster







När vi bytte fönster på huset i somras sparade vi innerfönstrena. Jag tror att de suttit på huset sedan det byggdes. Då visste jag inte exakt vad vi skulle ha dem till, men ville väldigt gärna återanvända dem.


Det blev tillslut en garderobsvägg.

Innanför har vi kapat garderobsstommar från Ikea för att de ska passa in under snedtaket, samt en klädstång med plats för förvaring bakom.

Och så mina älskade innerfönster. Sammanfogade till skjutdörrar.

Jag har valt att inte måla karmarna, patinan får bestå. Och gamla hakar sitter kvar, perfekta att hänga klädesplagg på. Bakom har jag sytt skirt tyg, så man inte ser rakt in bland hyllorna. En del fix inuti saknas, samt belysningen.

Funktion, minnen och estetik i en fin symbios.

16 kommentarer:

Jenny. sa...

Wow riktigt läckert !! Finns det ingen hejd på din kreativitet ?? Man får ju komplex. =0).

Mari sa...

Tack Jenny : ) Jo, nog finns det hejd. Har tänkt låta symaskinen vila ett tag nu ... Men allt jag gjort nu har jag liksom haft bilder av i huvudet rätt så länge och längtat efter att kunna förverkliga! Och du, kan du inte skicka ett mejl till mig med din mejladress - min är mari.gustafsson@pitea-tidningen.se

Martina sa...

Så otroligt fint! När får vi se ert hem i Family LIving??

Mys liv och hem sa...

Helt otroligt fint !

Sofia E sa...

Oj vad jag blir avundsjuk på din kreativa fixar- och pysselgen! Min är begränsad till att hänga färdigsydda gardiner och städa typ ... :)

Lina sa...

Aa - jag blir så imponerad! Allt ni gör är så väl uttänkt och än en gång visar ni prov på hur väl ni bevarar husets själ! Gillar det otroligt mycket - kan inte tänka mig en snyggare garderobslösning än denna. Riktigt fint blev det!!

Tack för att du delar med dig av all din/er kreativitet - otroligt inspirerande även om jag själv inte bor i ett charmgammalt hus som ert. :)

Kram!

Elin sa...

Det känns som om jag upprepar mig hela tiden. Men fan så himla fint det blev. Så påhittigt, genuint och vackert! Gillar det skarpt!
Kramen

Hanna sa...

Kul att se det färdiga resultatet, det blev ju toppen!

Malin i Luleå sa...

Fint Mari!

Kram :)

Millygarden sa...

Så snyggt så snyggt! är det okay att jag nämner dig i ett inlägg hos mig?

Kram Marina

Mari sa...

Tack Martina! Family living, jag vet inte ... men tack söta du : )

Tack My!!

Sofia, jag ska försöka stänga av min pysselgen ett tag nu och ägna mig åt yoga och bastubad istället, men jag är inte säker på att jag lyckas! Tur att det finns gott om färdigsydda gardiner. Och du har ju talanger som jag inte har : )

Lina, tack för dina fina ord. De värmer. Som jag skrivit förut, dina ord fångar essensen av mina tankar. Kram.

Elin, du får så gärna upprepa dig! Kram kram.

Jo, Hanna, vi är mycket nöjda.

Tack Malin. Kram tillbaka.

Tusen tack Marina. Naturligtvis är det okej att du nämner mig! Kram.

Anonym sa...

Jättefint Mari! Känns som att rummet blev så komplett och rätt! Ev ska vi åka bob & pulka på kullarna på lördag em med Maja & Wille, ska ni haka på?

// Maria Å

Sandra V sa...

Vilken lysande lösning! Sjukt snyggt blev det också.

Mari sa...

Tack Maria. Pulka på lördag blir finemang. Vi rings!

Tack Sandra! Ja det är ju en bra kombination när det blir praktiskt och snyggt ; )

Anonym sa...

mycket fint!!
Syster

Mari sa...

Tack söta Karin!!