onsdag, februari 29, 2012

Bloggkärlek

Det går såklart i perioder, bloggandet. Lusten. Vad mina inlägg handlar om.

En smartphone gör det såklart enklare. Vardagsstunderna är lättare att fånga med mobilkamera och schysst redigeringsapp. Samma sak med inlägg, även om det inte är ett favoritsätt att uppdatera på.

Jag har skrivit om det flera gånger förut, men jag började blogga, inkognito, för att lätta på ångestdimman som svept in över min hjässa.

Det börjar vara rätt många år sedan. Sedan dess har bloggen haft ett flertal fokusområden. Precis som livet är. Förutom att vara en naturlig del av mig, har det också blivit ett tidsdokument, någon slags dagbok.

Något jag aldrig förväntat mig är kontakten jag har fått. Resonemang, mejl, hej på stan. Fina berörande historier har kommit mig till dels. Har fått mig att se på mitt från andra vinklar.

De senaste veckorna har jag fått två fina utmärkelser i bloggvärlden.

Jag skulle vilja skicka dem vidare. Till alla som läser här. Som kommenterar, som inte kommenterar. Som mejlar och skickar sms.

Tillsammas blir det så mycket roligare.

Inga kommentarer: