måndag, februari 06, 2012

Vardagsskåp




Snören till halsbandstillverkning, vattenkannan som blivit kvar sedan julgranens tid. Cd-spelaren som blinkar eftersom säkringen har gått många gånger på sistone. Och bakom skynket ett bilgarage och ett My little pony-hus i härligt grälla plastiga färger. Vardags i skåpet, helt utan tillpiffning.

Jag går runt och ser i vårt hus, försöker titta med kritiska och "nya" ögon. Hit ska nog komma en fotograf, på ett tag. Små projektidéer dyker upp i huvudet. Deadlines är visst bra, för att få något gjort. Både på jobbet och hemma.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Marie! Har tittat in här regelbundet sedan du hade lilla Siri i magen. Du skriver så fint och jag gillar verkligen din blogg och ditt fina hem. Och det var faktiskt jag som tipsade H om dig :-)

Kram Jenny

Vackra Vita Ting sa...

Deadlines är alltid bra. Men ni har det ju alltid fint! Känns så lugnt och harmoniskt.
Kram
Paula

Mari sa...

Hej Jenny. Vad roligt att du tipsade, och att du kikar in här. Kram på dig!

Ja. Vad skulle jag prestera utan deadlines, Paula ; ) Tack för berömmet, men hmmm ... så fint är det verkligen inte alltid. Som igår när jag hittade utspillt före detta varm choklad på golvet vid tv:n. Med en fasttorkad tesked. Allt dolt av dessa mängder med pyssel i vårt hem. Kram på dig!