tisdag, december 24, 2013

Att känna sin dotter






När jag skriver det här är det kvällen före julafton. I sängen här intill sover mitt barn, i sin tomtenisse-pyjamas. Med pirr-i-magen innan sömnen kom, precis som det ska vara.

Julafton, ja. En av Siris få önskningar var ett (till) gossedjur. Som om det inte fanns nog av dem ...

Så jag köpte på loppis. En kanin. Och en trä-docksäng och ett täcke till en spjälsäng. Och så sydde och limmade jag, av ett gammalt lakan och någon bortglömd sjal.

Känner jag min dotter rätt kommer hon att bli själaglad. Kaninen och sängen kommer att få följa henne troget under julen. Och sedan, ja sedan kanske kanin och säng blir lite bortglömda. Då får de antagligen flytta tillbaka till en andra hands-butik.

Vem som haft roligast under tiden, jag eller Siri, ja det är nog jämnt lopp.

Och så: God jul till er.

God jul.


Inga kommentarer: