fredag, december 27, 2013

Fredag


Julen finns fortfarande kvar i huset. inte påträngande. Bara som ett litet utropstecken här och där. Vita hyacinter blommar i köket och granen småbarrar i vardagsrummet.

I dag har jag varit på behandling. Nackspärren är bara några millimeter bort. Det är precis på vippen att krampa hela tiden. Och det går så enormt mycket energi till smärtan/krampen/rädslan.


Sedan har vi firat Martin, min mans yngsta bror. Han fyller 30 i dag.

Vi började med tårta på förmiddagen.

Senare åt vi en fantastisk och jättemysig middag.


Och nu är vi hemma igen, med lösa planer på att ses snart igen. Kanske i Stockholm.

* * *

Jag har dragit på mig fleecedräkten, svängt upp håret i en tofs. Och så sitter jag här med stel nacke och funderar lite på vad jag ska sysselsätta mig med.

Inga kommentarer: