fredag, december 20, 2013

Du & jag, julen

Nu är det du och jag julen.

Och jag har köpt mig en onepiece i fleece.

Jamen, ni förstår ju. Jag vill aldrig mer lämna huset.

Det och fårullstofflor och håret i rufsig tofs. Säkert lite smink under ögonen också, för den kompletta myslooken.

* * *

Tidigare i kväll skjutsade jag och Siri Markus, han var bjuden på middag hos en kompis.

När vi åkte därifrån frågade hon: "Men mamma, hur ska pappa ta sig hem?".

Jag svarade att han förmodligen tar en taxi, varpå hon bekymrat replikerar: "Men har han verkligen pengar med sig då?!".

* * *

Det känns overkligt att det är ledigt nu. I morgon ska vi slå in de sista klapparna och låta P4 Bjällerklang gå varm. Och dricka en första hemmaglögg, för en varm start i magen, på denna jul.

Men nu, yogite och förra veckans Downton Abbey.


2 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul till hela familjen. Gertrud

Mari sa...

Detsamma, Gertrud. Ha en fin jul och ta hand om varandra!

Kram.