tisdag, juni 11, 2019

Jag kan ge dig mina blodplättar


* * *
Varje kväll innan Siri går och lägger
sig skriver hon små lappar till oss.

En till Markus, en till mig och en till Leslie. 

När vi går och sover hittar vi dem på våra kuddar. 

Det är ofta en liten kärlekshälsning eller en
anspelning på något som hänt under dagen.

En mysig tradition som vi alla uppskattar.

Häromkvällen låg den här lappen på Leslies plats.

"Jag kan ge dig mina blodplättar. Jag älskar dig."

Hjärtat går uti lite, men som vi önskat det allihop.
Att vi hade kunnat ge henne av våra blodplättar.

Vi var hos veterinären igår igen. Vi ska vänta ytterligare
någon dag så att Leslie blir mer stabil, innan de tar
blod igen. Jag gruvar något infernaliskt, men förstår att
det behöver göras och nu finns en plan på hur de ska
gå till väga för att det ska gå så bra som möjligt.


Den här bilden tog jag för någon kväll sedan.

Mina flickor, en skål körsbär och en video på datorn.

Det är det finaste fotot jag har i min telefon just nu.


Inga kommentarer: