måndag, november 11, 2019

Tillbaka på banan


* * *
Efter en och en halv vecka på undantag jobbar jag mål-
medvetet på att komma in i rutiner med mat och träning igen.
Varje gång jag får problem med magen på grund av
maginfluensa eller liknande får jag lida länge efteråt. Det vet
jag redan och försöker mata mig med snälla saker.

Därför blev lunchen såhär. Äggröra på två ägg och två äggvitor
med kokosolja. Sallad och chia-majskaka. Två stora glas vatten.
Smoothie med färsk ingefära, en avokado, spenat, grönkål,
matcha och is. Den sista är inte särskilt god, men det finns
något i den ändå. Känns som om min kropp drar ur
varenda droppe näring i alla fall. Sedan drack jag k
affe
med laktosfri 
mjölk och tog en bit choklad till

~ inte för att jag behöver, utan bara för att jag gillar.

Det är lite tröttsamt och jobbigt just nu, men jag
försöker ha tålamod. Jag vet ju att det blir bättre och
bättre ju fler dagar som går.


Inga kommentarer: