fredag, november 01, 2019

Torsdag upp och ner


* * *
Det började redan kvällen mot torsdag. Jag hade lite frossa och
 liksom ont i huden. Tänkte att jag skulle sova en god natt, men
hade skönt att hitta en skön ställning för nacken och vred och
vände mig natten igenom. 
Kände mig fortfarande risig när
 jag klev upp på torsdagsmorgonen, men gjorde mina vanliga
morgonrutiner. Fick mer och mer ont i magen ...

Sedan följde en mindre glamourös torsdag med väldigt
många besök på damrummet. Kämpade på med jobbet
eftersom jag hade lovat att hjälpa till med en grej. När jag
cyklade hem fick jag stanna halvvägs och besöka
toaletterna vid biblioteket. 
Å, denna mänskliga litenhet
 när kroppen bestämmer sig för att protestera.

Fram till strax efter lunch hade jag ändå hoppet uppe
att kunna följa med mina arbetskamrater på restaurang.
Vi skulle samlas för att umgås den sista kvällen tidningen
var lokalt ägd. Men jag fick ge upp och stanna hemma.


Badade badkar för kramperna i magen men fick också mer och mer
kramp i ryggen. Bäst var att halvslumra i någon sorts framstupa sidoläge.

Jag kan även utdela ett plus och ett minus för dagen:

Plus
Vi var hos veterinären och tog utökade prover.
Leslie är rätt okej och vi sänker kortisonet ytterligare
och håller tummarna jättehårt. Jättehårt.

Minus
Mina absoluta favoritjeans sprack i grenen.
Men exakt samma modell och färg finns fortfarande
att köpa så nu är ett nytt par beställt.

I dag känns det lite bättre. Har ätit en omelett med avokado.
Magen protesterar lite, men inte värst. Och jag har sovit
lunch efter en lååångsam promenad. Och jag har läst länge i min bok.
~ att kroppen tvingar ner en i vila kan vara bra ibland.


Inga kommentarer: