tisdag, oktober 29, 2019

20 frågor och svar


* * *
Hittade en fråga och svar-enkät. Svarar på den helt enkelt innan det
är dags för kvällsmat och högläsning den här höstlovstisdagen.


1. Vilken var den sista maten du åt?
Soppa på gröna ärtor och kokosgrädde
med sallad i och majskaka till.

2. Sover du med strumpor på?
Jo när jag är riktigt frusen. Ibland även med ulltofflorna på.

3. Värsta fysiska smärta du någonsin haft?
Hm, föda barn och blindtarmen kanske. När en del av rygg-
smärtorna blir nervsmärtor är det ibland svårt att stå ut.

4. Favoritställe du någonsin varit på?
Hemma. Min trygghet, min plats i världen. Sedan har
jag varit på underbara ställen i Thailand, Grekland,
Frankrike, Sverige ... Men mitt favoritställe är hemma.

5. Hur länge var du uppe igår kväll?
Låg i sängen innan elva, som vanligt.

6. Om du kunde flytta någon annan
stans, var skulle det vara?
Palma, tror jag.

7. Vilken är din favoritsport?
Att utföra - löpning. Att se på - ingen.

8. När grät du senast?
När jag hade övermäktigt ont i axeln för
några veckor sedan kom det någon tår.

9. Vem tog din profilbild?
Jag själv. Tog den i somras när jag precis klippt mig och
 försökte vänja mig. Satt framför diskmaskinen på köksgolvet.

10. Två av dina favoritfilmer?
Crash och Rust and bone.

11. Vilken är din favoritsäsong?
Hösten alla gånger. Allt är vackert och
naturen liksom lugnar ner sig.

12. Om du kunde ha någon karriär vad skulle det vara?
Om jag skulle byta yrke skulle jag vilja jobba med något inom hälsa.
Vet inte vad dock. 
Skriva om hälsa ligger kanske närmast just nu.

13. Vilken var den senaste boken du läste?
Silvervägen. Gillade språket.

14. Om du kunde prata med någon just nu vem skulle det vara?
Min farfar Tore som jag aldrig hann träffa. Har en bild av
honom som fin och klok efter allt jag fått berättat. 

15. Har du ett bra inflytande på andra människor?
Helt okej ändå. Tycker att det är intressant hur man framställer
saker, inspirerar och framför allt hur man lyssnar ... men i
 grund och botten står jag väl för vad jag är och vad jag gör.

Det är en bra början, tänker jag.

16. Hör ananas hemma på en pizza?
Om man vill. Äter bara hemgjord pizza och
då utan ananas men med tryffelsalami.

17. Du har fjärrkontrollen, vilken show är på?
En tv-serie. Just nu "Vår tid är nu" och "Innan vi dör".

18. En person som inspirerar dig?
Mia Skäringer. Hennes sätt att handskas med orden,
hennes budskap och på vilket sätt hon gör det.

19. Vad är den senaste konserten du gick på?
Konsert var evigheter sedan, show var Mia
Skäringers "No more fucks to give" i fredags.

20. Favoritmat?
Frukost med gröt, nötsmör, blåbär och kanel. Annars
lax, sötpotatis och avokado. Eller five spice-karré.
Eller pokébowl. Eller tusen andra maträtter.


Inga kommentarer: