fredag, oktober 11, 2019

Förra året var vi i Palma nu


* * *
Det känns lätt overkligt.

Men för ett år sedan var vi här. I Palma.


Hängde med vänner. Drack rosé till lunch medan barnen målade i väntan på mat.


Vi åt såklart glass också.


Och cyklade till Puro Beach Club.


Och så firade jag ju att jag fyllde 40 år med att springa maraton.

I fjol tänkte jag mycket på min ålder, att jag skulle fylla 40.
Det här året har tanken bara nuddat mig, att jag snart blir
41.  Med jobbosäkerhet och den sjuka, sjuka hunden
så finns liksom inte mycket tankekraft över.
Vi ska fika tillsammans på söndag och mer än så är det inte.

Det är okej. och det är fint att få fylla år.

Alternativet vore mycket sämre.

Men just i dag lämnar jag födelsedagar och låter
fina minnen från vår vecka i Palma värma mig.


Inga kommentarer: