tisdag, oktober 22, 2019

Saker jag ser



* * *
Jag går sällan på teater eller bio. Dans blir det naturligt
mer av, med en dansare i familjen. Tidigare i höst såg
jag och Siri två föreställningar under dansfesten.

V/S [VERSUS] ballroom och balett där dansare från Let's
Dance och Kungliga Baletten möttes blev min favorit. 

Och även om Siri inte längre går Svenska Balettskolan
så dansar hon en hel del. I veckan är det öppet hus
på hennes dansskola där jag ska titta på en lektion
och på onsdag dansar hon modern balett på scen.

I november står ett framträdande på Dans i
Novembermörkret i Skellefteå på programmet innan
det är dags för traditionell julföreställning med danslinjen.

Men hon ska också få se andra dansa.


I början av januari åker vi till Stockholm för att se
den klassiska baletten Nötknäpparen på Operan.


Men det jag älskar mest av allt när det handlar om
dansframträdanden är alla gånger som Siri piruettar fram
över köksgolvet hemma. Jag ser henne dansa i pyjamas,
nyduschad i ansiktsmask och i dansdräkt precis hemkommen
från en jazzklass. Jag ser henne dansa i jeans på över-
våningen och i regnkläder på promenaden. 

Dansen bor i henne. Vill ständigt ut.


Själv ska jag äntligen gå och se Mia Skäringer. Det är ett
år sedan vi köpte biljetterna, men på fredag är det dags.


Inga kommentarer: