torsdag, oktober 17, 2019

Tre anledningar till att jag inte glömmer min 41-årsdag


* * *
Att fylla fyrtio år en milstolpe. Och eftersom jag var i Palma
är det lätt att minnas dagen. På kvällen åt vi en schysst
avsmakningsmiddag på restaurang och promenerade hem
genom en kvällsljummen stad fylld med människor och liv.

Att fylla fyrtioett är inte lika märkvärdigt, kan man tycka.
Men jag har tre anledningar till att jag kommer att minnas den
här födelsedagen i alla fall nästan lika bra som den förra.

Nummer ett är att jag och Siri tog en skogspromenad med Leslie,
som bestämde sig för att rulla runt i en härlig bajshög hon hittade.

Leslie är ju världens finaste hund (helt superpartiskt) men hennes
stora nackdel är att hon älskar att rulla sig i bajs. Helst från människor.

Min födelsedag fick därför en stark inledning
med supertvätt av superäcklig hund.


Nummer två är att jag hade ett jättefint kalas med familjen.

Verkligen jättemysigt.


Nummer tre är att vi inte hade någon ström under
senare delen av dagen. Tur att vi har gasspis, så middagen
ändå kunde bli lagad. Markus stekte hamburgare i skenet
av tända ljus och pannlampa. Senare tvättade jag Siris hår
med pannlampan som lyse. Det är första pannlamps-duschen,
så det kommer jag också att minnas som något särskilt.

Och så var dagen slut och jag har jag tre saker som
gör min senaste födelsedag extra minnesvärd.

~ inte illa, ändå.


Inga kommentarer: