torsdag, februari 20, 2020

Lista om mig


* * *
Hur gammal är du?
41 år.

Hur gammal känner du dig?
Kring 40, så det stämmer ju rätt bra.

Vart bor du?
I Piteå i Norrbotten.

Vad har du gjort idag?
Började dagen med att äta ägg. Det tillsammans med smör, kokosolja och ost är typ det enda jag äter under några dagar nu. Det knäppa är att min mage älskar det.

Jag har också tvättat "överhåret", det gör jag en gång i veckan och så hela håret en gång i veckan. Alltid med dubbla omgångar schampo.

Sedan har jag jobbat. Och ätit mer ägg.


Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Hösten är min favorit alla gånger. Lugnet i naturen, alla mättade färger. Att man kan ha byxor och långärmat, men att det ändå kan vara varmt i solen.

Är du beroende av något?
Närhet, kaffe och att träna, typ. Nässprej i omgångar, trots att jag kämpar emot.


Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
På Bali med min fina vän Hanna. Långpromenad efter stranden, smoothie bowl i skuggan och massa tid för samtal och att vara tysta tillsammans.

Vad är du på för humör just nu?
Okej ändå. Men det svänger mycket nu. Hund-oron och jobb-oron har inte varit bra för mig, om man säger så.

Vilket är ditt favoritgodis?
Kola och mörk choklad med havssalt. Gärna i kombination.


Vilken är din favoritaffär?
Mataffären vill jag inte vara utan! Kläder Two Angels på nätet. 

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Tidigare skulle jag ha svarat hundra procent kväll, då kom all kreativitet när lugnet la sig. Nu gillar jag både morgon och kväll. Har inga problem att kliva upp, men går gärna och lägger mig vid halv elva.

Har du blivit sydd någon gång?
Ja några, men bara något enstaka stygn här och där. Något bortopererat födelsemärke, en knöl vid ett finger som opererades bort och efter att Siri kom till världen.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min man gör extra speciella saker för mig mest hela tiden. Jag har också fått flera fina meddelanden om mina texter på sistone. Det är speciellt och värmer.

Är du blyg?
Nej inte blyg, men kan vara tystlåten i större sammanhang. Gillar mer att umgås i mindre sällskap.

Vad heter du i andranamn?
Ida. Jag heter Ida Mari.

Har du något smeknamn?
Mamma, Marre, Misan och Mary. Men mest säger folk Mari.

Inga kommentarer: