måndag, februari 03, 2020

Fyra år tillsammans


* * *
Det här är den första bilden jag la ut på Leslie.

Facebook påminde mig häromdagen. Det är nu fyra år sedan vi hämtade henne.

Melankoliska ögon, ett lugn i själen och en helt ljuvlig personlighet.

Tänk, vad vi hämtade hem från Sundsvall den där vinterdagen.


Har man en lång kropp och ett tungt huvud söker man ständigt efter huvudkuddar.

Ungefär såhär.


I lördags åt jag ensamlunch med boksällskap.


Eller ja, nästan ensamlunch. 

Det var visst någon som ville sällskapa.


Ungefär såhär ser det ut efter en liten stund. Mina byxor är fuktiga av blöta mungipor och kvar lämnar hon spår av tappad päls.

Men vad gör det, då jag får ha ljuvligheternas ljuvlighet i famnen för en stund.

Fyra år tillsammans och hon är i sanning guldkanten på vår vardag.

Inga kommentarer: