fredag, mars 13, 2020

Veckohandling


* * *
Så här ser det för det mesta ut i vårt kök på söndagseftermiddagar.

Då har vi matplanerat veckan och handlat. Den här maten är måltider för söndag till fredag.


När maten är på plats i kyl och skafferi så brukar jag preppa för veckan som kommer.

En matpaj är bra att ha, till exempel på torsdagar när Siri har med middag till skolan redan från morgonen.

Jag mixar också mellanmålsbollar till henne med smak av choklad, lakrits och torkade hallon. Kokar ägg till mig själv och gör två sorters granola samt kokos- och smörbollar till mig.

Ibland bakar jag något glutenfritt bröd också.

Tycker att det är så mycket värt att ha allt förberett inför veckan, så att mycket är klart att bara lägga samman den aktuella dagen.

Det är lite konstigt, att stå vid köksbänken och måtta frusna hallon och havreghurt, när vi egentligen skulle ha varit i Ryssland.

Nåja, det känns bra att vara hemma och Ryssland finns ju kvar.


Inga kommentarer: