söndag, augusti 12, 2007

Diet och fest

Igår kväll barnvaktade syrran och vi slog följe med Hanna och Johannes till Johans 30-årsfest.

Jag har inte varit på många fester i sommar, men denna kan jag lätt klassa som den i särklass mysigaste. På länge.

På bakgården har Jill och Johan nämligen ett gammalt uthus. En del användes som sommarstuga av gamla ägarna och där hade de ställt iordning det gamla köket (tror jag). Järnspis och långbord och levande ljus överallt. Det blev buffé (inte för mig, dock), kaffe, öl och en massa prat.

En veckas diet har jag nu klarat av. Det går bra, jag är lite hungrig ibland, oftast på kvällarna, men inte alls ohanterbart. Dessutom lönar det mycket att röra på sig, då kan man lätt äta en fruktsallad eller så på kvällen utan att överstiga dagens kaloriintag. Det som är mest fascinerande är att jag inte alls varit sötsugen. Fokus är inriktad på mat och frukt.

Men nog ska jag erkänna att det slet i chipstarmen igår kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! jag undrar vilken tid hon ska firas? kram.

Mari sa...

Hon kan firas när det passar. Vi är hemma hela dagen!