fredag, augusti 10, 2007

Vill, vill mer

Jag vill så mycket, men hinner så lite. Imorgon kväll är det eventuellt 30-årsfest hos Johan, om vi får barnvakt. Söndag jobbar jag, måndag är det ju dags för Siris första kalas och på tisdag kväll ska jag dejta Emma. Emma, jag kanske vill gå och dricka en öl på tisdag, så det det känns sådär sommarledigt - vad tycker du om det?

Ja, och sedan är det kvällsjobb onsdag, torsdag.

Syrran vill jag träffa, jag har till och med recpet på en quorngryta på lager. Och mamma och Hanna och ...

Idag har vi varit på Barnens hus och handlat potta, nappar och kollat in grindar till vår trapp. Och dödat koreandern som totalt tagit över en kruka (den har blommat - och börjat få bär!). Jag har också planterat om blommorna i vardagsrummet. Och dödat salladen i kruka som fanns kvar. Det måste ju se okej ut i planteringarna inför måndagen. Men Gertrud, du får blunda för ogräset om du går förbi blom-oasen!

Nu ska jag skriva ettapuff till Liza-intervjun som kommer imorgon. Måste snart skicka iväg uppslaget till tryckeriet, men för en gångs skull lider jag av separationsångest. Ska nog gå och läsa texten en gång till.

2 kommentarer:

Sara sa...

Känner jag dig rätt så blir uppslaget jättebra! Ska bli kul att läsa.

Anonym sa...

öl blir det! fredde måste ändå stjutsa mig till jobbet, så jag behöver inte vara rädd för körning.