tisdag, augusti 21, 2007

Viktkampen som inte är en direkt kamp

Eftersom vi inte äger någon våg väger jag mig på jobbet, på en sådan där gammeldags "skolsköterskevåg". Det är lite tricksigt att få till det själv, så idag har Sanna varit min vägningsassistent. Minns inte exakt vad vågen stannade på, men om jag inte är ute och cyklar har jag gått ner drygt ett kilo på en vecka. Bra jobbat!

Maten är inte ett problem, nu när jag förstått att jag inte behöver följa veckomenyerna slaviskt utan kan välja mat jag är sugen på. Inte heller är jag lika hungrig, lika ofta. Dessutom har jag kommit igång bättre med träningen. Förut har jag tänkt "det är ingen idé att träna idag, för jag kommer ändå inte att få till det kontinueligt för nu ska jag jobba natt, resa bort ..." Eftersom man varje dag fyller i vad man ätit och vad man motionerat på viktklubben ser man att det ger resultat, jag tänker mer "idag" än "långsiktigt", vilket också gör att jag kommer ut och springer.

Igår gick det riktigt bra. Klar kvällsluft och bra schvung i steget. Ikväll åker jag på mitt första body pump-pass på länge. Efteråt ska jag och syrran basta. Och äta apelsin. Mums!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja hejja!
Kram Ingela Be

Anonym sa...

Bra jobbat fina du!

Hanna sa...

Föresten, kan vi ses hemma hos mig ( du jag Emma) nästa måndagkväll eller hur jobbar du? Kolla in de sköna ändringarna jag gjort efter din exelenta beskrivning nedan! kram

Mari sa...

H: Jag tror att måndag kväll fungerar för mig, ska bara kolla läget med Mackan. Det är ju min ledigvecka! Nu ska jag kika in på dina förändringar. kram

Och tack för påhejningarna!