tisdag, november 18, 2008

3 x blåklocka

Det började med bilder på Elis blåöga efter ett störtdyk mot golvet. Sedan fortsatte det med kollegan som morgonsvimmat och fallit handlöst mot sin sängram, med gräsligt blåöga/blåkind som följd. Men vad är det man brukar säga ... tre är en trend ...

I lördags råkade min mor ut för en olycka (inget bråk eller något sådant, kanske bäst att lägga till det) under Bowie-konserten. Därför har hon nu ett tejpat jack i pannan, två - jag säger TVÅ - blåögon, sår på näsan och allmän svullenhet i ansiktet.

Alltid när det gäller de som står en närmast får jag magskrynkelont när de gjort sig illa. Och jag vet att min mor har en tendens att underdriva, därför bestämde jag mig för att besöka henne ikväll och se hur det egentligen är med henne. Och hon visar sig vara jättesöt, konstigt nog. Det första jag tänkte när jag fick syn på henne var tvättbjörn. Hon ser ut som en tvättbjörn.

Syrran hade beställt MMS, så det första jag fick göra var att plåta min kära moder och skicka bild till Umeå.

Siri reagerade inte så mycket, men var lite bekymrad (vi hade pratat om det tidigare) och ville att mormor skulle gå och tvätta sig upprepade gånger.

Inga kommentarer: