söndag, februari 01, 2009

Leonard och vi

Stilla helg med enkla aktiviteter. Fika på Krokko (sojamjölk i kaffet, huga vilka flashbacks), promenad på isen med sovande barn i vagnen. Film. Bättre med magontet.

I eftermiddags åkte Markus till Skellefteå. Jag och Siri hade pyssel vid köksbordet. Hon målade, klippte och ritade medan jag sydde i linnetyg, allt ackopanjerat av Leonard Cohen.

I morgon bitti ringer jag veterinären. Hemi har varit svullen mellan mungipan och ögat sedan i går. Tidigare såg vi att det blöder i hennes tandkött och minns bloddroppar på golvet i torsdags (då kollade vi bara de gamla vanliga tassarna). Jag hoppas hon "bara" gjort illa tandköttet och att det inte är någon tand långt inne som spökar. Jag ser tusenlapparna fladdra iväg - även om det såklart är viktigast att hon får må bra igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

stackars lilla hemi. hoppas att det är nåt som är lätt att fixa... Jolly känns lite piggare idag. skönt! kramar

Mari sa...

Skönt att Jolly mår bättre. Humlan är fortfarande på samma nivå. Veterinären på onsdag ...