tisdag, februari 24, 2009

Semlor och annat

Svårt med skrivinspirationen i dag. Sådär att jag bara sitter och kollar ut genom jobbfönstret och dricker massa kolsyrat vatten. Men när jag gick hem hade jag tre längre texter skrivna. Får se hur de känns imorgon när jag läser dem.

Annars har dagen bjudit på lunch på stan med svärmor. Champinjonsoppa och gott bröd. Mycket trevligt, det är sällan man har samma tid att sitta och verkligen prata och lyssna sedan Siri gjorde oss sällskap i vardagen.

Delade en semla med Sanna, som är tillbaka på jobbet efter föräldraledigheten. Det känns kul att ha henne nära igen!

Vi har ätit god middag ikväll och ackompanjerat tisdagsmåltiden med lite vitt vin. Och imorgon rycker mamma in som barnvakt medan vi har turen att få se "Män som hatar kvinnor" i Luleå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev erbjuden semla 2ggr på jobbet igår, tackade ja till den ena. Jonas stackaren fick ingen!
Rapport om filmen kanske man kan få sedan?!
Kram till er!

Mari sa...

Stackars Jonas! Semlor på självaste fetisdagen (heter det så?) är en mänsklig rättighet, nästan. Jag älskar semlor, Markus fick också på jobbet. Rapport om filmen kommer, om vi kan åka (Siri är sjuk). Kramar.