tisdag, juni 23, 2009

Andetag

Siri blev lite orolig vid sängdags eftersom Hemi morrade vid dörren och Markus var borta. Det visade sig att det var kakelsättaren som kikade förbi, så Siri fick vänta en stund i sängen på godnattsagan.

Hela kvällen har varit fin och harmonisk och jag ville inte sluta den på ett tråkigt sätt. Därför stannade jag kvar i sovrummet efter Mamma Mu-läsning och gjorde min yogaserie.

Siri satt upp i sängen och tittade, men la sig ner efter en stund. När jag andades tyst hörde jag att hon följde mina andetag. Jag frågade om hon ville att jag skulle lämna henne i fred, men hon svarade "Stanna. Mamma tycker om göra yoga."

Så jag stannade. Och yogade. Först vid de liggande positionerna somnade hon. Jag tittar på henne nu. Invirade i vita sängkläder. Blekrandiga kuddar. Mjukaste barnskuldrorna. Vad lycklig jag är.

Inga kommentarer: