torsdag, juni 25, 2009

Luftigt

Jag satt ute och korrekturläste helgens Helgsidor efter lunchen hemma.


Jag hör snickarna prata och hamra och någon gång sticker de ut huvudet genom gluggen som ska bli fönstret i Siris rum och frågar något.


"Hur bred dörr ska du ha här uppe?" och jag ser ut som ett frågetecken. Sedan dividerar vi en stund och kommer fram till något. Det är trevligt med lite liv och rörelse hemma.

Sedan jag tog bilden i morse har det hänt en hel del. Markus funderar på att sova där ute i hallen, betydligt svalare än i sovrummet!

2 kommentarer:

!ngela Bj sa...

Såå spännande med huset! Jag tycker att du verkar ta det med ro, all förändring. Förändring är ju inte alltid lätt fastän den är positiv. Lunch nån dag? Kram

Mari sa...

Uppenbarligen är jag seg med bloggen eftersom vi redan lunchat. Vad mysigt - och varmt och gott - det var. Kramar.