söndag, augusti 02, 2009

På loppisutflykt



Gårdagen ägnades åt loppisbesök tillsammans med Markus, Siri, farmor och farfar. Vi stannade även på Selmas café och åt våfflor. Supermysigt!


Min önskan var att finna en kommod, som ska få flytta in i vårt badrum. Men tyvärr hade den på Vischan blivit såld tidigare i veckan. De hade några fler varianter men vår måste vara ganska nätt i storleken för att rymmas. Verkar vara rätt svårt att hitta.


Markus födelsedag tillbringade vi i bilen. Köra till Luleå, köpa och lasta golv och innerdörrar samt foder och trösklar. Köra till Beijer och hämta annat golv, fixa med färg, lasta av, skära upp plast, lämna tillbaka släp.


Efter en ljuvlig middag hos Markus föräldrar med färskpotatis från deras land fick Siri stanna kvar med farmor och farfar följde med oss och målade några timmar.


Snart börjar byggarna om att jobba med vårt hus. Det känns skönt eftersom jag tycker det är frustrerande att det inte händer något. Tidigare var det kul att cykla förbi och kika och tänka jo det blir bra. Nu undviker jag det hellre. I fredags kom dock pardörren som vi väntat på. Den ser gammal ut och är handmålad. Verkar vara perfekt - det lilla man ser genom stötskydden. Men samma dag såg jag också att diskmaskinen fått en smäll och därmed en buckla, gissar att det måste ha varit när en del virke bars in.


Den här söndagen har just börjat, solen skiner ... och vi ska måla. Kanske hinner vi med någon badtimma med dottern innan mitt jobballvar börjar om imorgon.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Jag och Elias tog oss faktiskt en tur (med nybilen) förbi ert hus och blev hur imponerade som helst. Ståtligt!

Mari sa...

Tack kära Magnus!