torsdag, mars 11, 2010

Lilltoa





Ljuset i hallen och toaletten på övervåningen gör det omöjligt för mig att göra lill-toan rättvisa på bild. Därför nöjer jag mig med de här avbildningarna.

Före vi byggde toalett uppe hade jag inte direkt saknat det, men nu när den finns är det fantastiskt skönt! Mysig är den också. Skönt att kunna samla hårrullar och smink och tandborstar i en mer privat del av huset.

Råplan pryder två väggar och tak. Markus har byggt bänken till handfatet och draperiet som döljer korgar med hårband, bomullsrondeller och annat har jag sytt av ett gammalt lakan.

Det målade trägolvet som vi har överallt på övervåningen ligger på en våtrumsmatta och är bara limmat. Skulle det bli vattenskada är det bara träplankorna som blir förstörda. Den bästa av två världar, när säkerhet och utseende går att kombinera (med lite 'nytänk' och god vilja).

Blandaren funderade jag länge på. Den här från Mora armaturer hade ett fult teckensnitt på plattorna där det står "varmt" och "kallt". Därför bytte jag ut dem med några på franska som blev över från badrummet nere.

Ikväll öppnar jag upp portarna hemma för några vänner från jobbet som är nyfikna. Blåbärskaka och småkakor med namnet "smältande ögonblick" väntar hemma. Markus, som smakade dem igår, intygar att de är just smältande ögonblick ; )

4 kommentarer:

Vintage House sa...

Vilken underbar toalett du har. Älskar råplanen och golvet helt perfekt:) Ljuvligt
ha en fortsatt underbar dag!
kram sandra

Anonym sa...

Superfint!! Kram Sara

Mari sa...

Tusen tack Sandra!! Ha en fin helg. Kram på dig.

Tack Sara. Och kram!

Mårten sa...

Fantastiskt badrum!!