fredag, augusti 06, 2010

Nytt i tidningen

När jag redigerade morgondagens Helgsidor insåg jag att det var dags för en ny bylinebild. Även om det är sol och fint väder ute just nu kändes den gamla bilden lite väl somrig.

Passade därför på att fråga begåvade Sofia Wellborg som jobbar sin sista dag idag om hon kunde plåta en ny.

Att bli fotad i studion är alltid lite ångest. Mitt tunna hår ger mig dåligt självförtroende. Och vad ska man ha för kläder? Mina sminkkunskaper är dessutom minimala. Och hur fräsch känner man sig efter en sejour hos naprapaten där man blivit knakad från bäckenet upp i nacken?!

Jag ställde upp mig framför fonden, Sofia kollade ljuset - och så vips var det klart, efter några ynka testbilder. "Jag är nöjd!", förkunnade hon. "Finns ingen anledning att fortsätta."

Och faktiskt, jag är nöjd jag med : )

10 kommentarer:

!ngela Bj sa...

SÖT & SMART! De är en bra combo.

Catarina sa...

Ja, vi sa just det att det var en ovanligt fin bild på framsidan av tidningen i förrgår.

Lina sa...

Ja var det - du är jättefin ju.
Ser fram mot morgondagens frukostläsning... Tillbaka till vardagen var det. :)

Kram
Lina

Laila sa...

Fint! Men det där med att "sommaren är över nu..." ger mig lite ångest! Vaaa? Är det liksom inte sommar längre, oj, oj...ångest, ångest!!! Kram!

Sarah sa...

Fin!

Elin sa...

Den nya bilden blev jättefin! Inte behöver du ha ångest.
Kramar!

Mari sa...

Tack Ingela! Likewise : )

Ja, eller hur Catarina. Jag såg det!

Tillbaka till vardagen, Lina. Det känns helt ok. Och tack : ) Kram.

När semestern är över lagom till augustis intåg känns det alltid som att sommaren går på sista versen, Laila! Men i går var det ljuvlig sommar på Djupviken! Ses snart på jobbet?! Kram.

Tack Sarah!

Och tack Elin!

Anonym sa...

Du är jättefin! :-)
/Birgitta

Hanna sa...

finfin snygging! du blir ju alltid bra på kort!

Mari sa...

Thanx Birgitta ; )

Tack Hanna och välkomna hem!!