onsdag, augusti 11, 2010

Priset på vatten i Finistére / Bodil Malmsten


Orden som pärlband när jag läser, Bodil Malmsten skänker ro och njutning i sitt sätt att hantera språket.

Av någon anledning läser jag nu tre böcker samtidigt. Ovan nämnda, "Ett år av magiskt tänkande" av Joan Didion samt "Min bästa väns dotter" av Dorothy Koomson.

Den sista är en bok av halvnödvändigt ont. En lättläst (men inte dålig) roman som fungerar att pausa mest hela tiden.

Den läser jag när jag äter lunch hemma vid köksbordet, en liten stund på kvällen, medan sitter med Siri i soffan och hon ser på Bolibompa ... jag lägger den oftare ifrån mig än vad jag vänder sida.

I går kväll satt jag vid Siris säng och läste när hon skulle sova.

Plötsligt stämde inte handlingen längre. Ett tag sökte jag sidor som en tok, men fick ge upp. Det måste helt enkelt ha skett något galet vid ibladningen. Vissa sidor finns inte alls, vissa är dubbletter.

Under alla mina år av läsande, har jag faktiskt aldrig varit med om det tidigare.

5 kommentarer:

Marie sa...

Hej det har jag oxå råkat ut för.
Men skulle du vilja läsa alla sidor har jag den boken.
Mvh Marie Stanzé
som oxå bor på djupviken

Mari sa...

Hej Marie, vad snällt! Jag lånar den gärna : )

Marie sa...

Du vet var jag bor, du har nämligen intervjuat mig för några år sen angående fotbollsföräldrar. Jag kan annars komma förbi med den i din brevlåda nån av dom närmaste dagarna.
Mvh Marie" Mimmi" Stanzé

Mari sa...

Ja just det, visst vet jag vem du är då! Du får jättegärna posta den i min brevlåda vid tillfälle. Skulle vara jättegulligt!

Marie sa...

Då gör jag så! Hoppas Siri mår bättre nu.