fredag, augusti 19, 2011

Blåbärspaj rawfood-style





Sitter kvar på jobbet, snart ska Siri åka till stugan för att umgås med mormor medan jag och maken ska åka på kräftskiva! Eftersom jag blivit fotograferad i studion på jobbet är jag redan sminkad och lockad. Passade på att tona och tvätta håret på lunchen.


Den här blåbärspajen bakade jag till Siris kalas. Jag gillar den!


Blåtunga blåbärspaj


Botten:

2 dl mandel

2 dl valnötter

(fast jag blandade lite av det jag hade hemma)

5 msk kokosflingor

saft från en apelsin

4 dadlar

ekologiskt vaniljpulver

aningens salt


Fyllning:

3-4 stora bananer (mogna)

1 ask frysta blåbär

4 msk kokosflingor

3 dadlar

kanel


Gör så här:

Mixa ingredienserna till botten. Tryck ut i en pajform.

Mixa ingredienserna till fyllningen och smaka av.

Fyll pajen och låt den stå ett dygn och gotta till sig innan servering.

Dekorera med färska blåbär, fina blommor eller kokosflingor.

Inga kommentarer: