måndag, augusti 08, 2011

Måndag

Äter ett ljuvligt raw food-bröd.

Äter sen lunch hemma. Själv. I stormen. Tänder ett ljus som sällskap.


Läser det finaste brev man kan få. "Jag älskar dig. Siri"


Ja. Så tar vardagen vid. Och det känns bra. Helgen med gråmulet väder blev ett bra varva-ner inför. Siri åkte glad i sydväst till förskolan i dag. Jag har sen lunch och lyssnar på Ella Fitzgerald på Spotify.

Så måste jag dela med mig av ett fantastiskt gott raw food-bröd. Det bästa jag bakat.

Tranbärsbröd

125 g linfrön
0,5 skalad rödbeta
1,5 medelstora morötter
45 g torkade tranbär
1 tsk hampaprotein
0,5 tsk spiskummin
ca 1 dl vatten
3 hela kakaobönor
0,5 rödlök
0,5 dl blötlagda pumpafrön

Mixa ihop allt till en massa, det gör inget om linfröna förblir hela.

Bred ut på bakplåtspapper till en cirka 5 cm tjock kaka. Grädda på 45-47 grader i mitten av ugnen med en sked i ugnsöppningen i ca 11 h. Vänd på kakan och grädda tills den är genomgräddad ca 10 h eller till önskad kladdighet.

Inga kommentarer: