onsdag, maj 23, 2012

11 frågor



Jag blev utmanad av fininspirerande Malin bakom bloggen Live a lot.


Svårt och lite klurigt ibland, men här kommer mina svar!






1. Vad hette din första kärlek?
David. Vänskap som blev till kärlek i unga tonåren. Och en stor kärlek var han, David. Jag får minnen av skateboards, bakåtvolter och en fin och äkta tillit. Jag gjorde slut när jag börjat gymnasiet i Luleå. Och oj vad jag ångrade mig senare. Men jag vågade aldrig berätta det.


2. Baren eller dansgolvet?
Alltså, hur mycket jag än gillar att prata så är en lyckad natt på dansgolvet bland det roligaste jag vet. Bra musik, bästa danssällskapet och jag är genuint lycklig.


3. Vad drömmer du om?
Det jag alltid jobbar på, inuti och utanför. En fin tillvaro, för mig och min familj. Utveckling, inspiration, resor, böcker. Att jag ska fånga den där bokidén. Och det kommer jag att göra, när det är dags. Och så drömmer jag om ett till barn. Just nu med en jobbig ledsenhet i mitt hjärta, men imorgon känns det säkert bättre.


4. Vad är du rädd för?
I vardagen försöker jag att inte vara rädd, eftersom den förlamar och dränerar. Men om jag tänker efter känner jag samma universella rädsla som många andra, att de jag älskar blir sjuka eller far illa på något sätt.


5. Vad finns alltid i din handväska?
Stenar i olika färger och former, får dagliga kärleksgåvor att bära med till jobbet av min dotter. Annars har jag inget måste-ha-med. Nycklarna, mobilen och plånbörsen (Siris uttryck, älskar't) hänger för det mesta med i jackan. Men jag tänker att jag ska bli bättre på att använda läppstift - och då får det väl hänga med i väskan.


6. Favoritfärg?
Hemma är det vitt. För att det ger utrymme till tankarna att vandra fritt, mina blir lätt instängda bland mönster och färg.


7. Min bästa vän?
Min bästa vän mötte jag för några år sedan. Min bästa vän visade mig en vänskap, som jag faktiskt inte visste fanns. Det är en relation i mängder av prat, vilande tystnad, skrattigt bubbel. Den är ljusa sommarnätter i växthus, resor och familjegemenskap. Det är en relation där också värktrötthet, tvivel och ifrågasättande får plats när det behövs. Det är en relation som gör mig så mycket bättre.


8. Något du är stolt över?
Mitt i all vardag. Mitt i allt ta-hand-om-sig-själv och vårda relationer till andra, så är jag faktiskt stolt över mitt äktenskap. Hur fin vi gör vår vardag, hur bra vi har och har haft det dessa tolv år. Det är jag stolt över.


9. Ditt favoritplagg?
Mina nya Please-jeans har seglat upp som klar etta. Lite säckiga, fast ändå inte. Och grymt sköna. Så där så man känner sig lite lagom coolavslappnad och vardagssnygg.


10. Hur många par skor har du egentligen som är för små?
Inga. Däremot har jag sålt några favoriter som blivit smärtsamt för stora, eftersom jag minskade en skostorlek efter jag fått Siri.


11. Vad ger du dig själv för titel?
Titlar är väl rätt ointressanta, ibland tror jag att de hindrar våra själar från att ta plats. Skapar förutfattade meningar. I min signatur på jobbmejlen står det featureredaktör. Det är en titel jag känner mig obekväm med. Men journalist, det är jag i alla fall.

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Tjenixen !! Ser att du har Please jeans du också, visst är de ju lite beroende framkallande..fniss..jag har två par, ett par vita o ett par jeans, men vill ha flera...
Kraaam Anette

Mari sa...

Ja, de är beroendeframkallande! Klurar på ett par svarta nu, men de har inte alls lika mycket stretch.

Kram till dig, Anette.