onsdag, maj 09, 2012

Kärleken och asanas

Saxat ur beskrivningen: "Mitt liv i 23 yogaställningar" är ingen vanlig yogabok. Claire Dederers självbiografi är en resa genom några år av utveckling och självrannsakan, om familjeliv med dess vågor och dalar och om konsten att hålla liv i en lång relation. Samtidigt tittar hon tillbaka på sin egen barndom och förundras över sina föräldrars snåriga, oavslutade äktenskap. Reflektioner kring hur man är den bästa mamman, den mest ambitiösa föräldern som presterar den rätta sortens ekologiska mellanmål följs av resonemang om livet, kärleken och asanas.




Trillar över den i jakt efter något annat. Glömmer vad jag letar och läser texten. Jo, denna bok vill jag ta del av.


Jag längtar ju efter yogan, den är närvarande i mitt inre, om inte i det fysiska.


Jag funderar över en väg tillbaka.


Men ännu har jag inte funnit den.



Inga kommentarer: