lördag, maj 12, 2012

I skog




Siri har lekt med en vän idag. När hon åkte hem tog vi bilen till Fårön. Släppte Hemi fri och promenerade längs skogsvägen medan Siri cyklade fram.


Vid grillplatsen svängde vi in i skogen. Klättrade på stenar och gick över trollbron, ned mot vattnet. Det blåste stormigt, men vi gick skyddade av skogen. Tittade på skägglav och alla träd och grenar som blåst omkull.


Jag kände vinden blåsa in i mig och rena min själ en bit.


Och Hemi var så vacker där hon obehindrat skuttade mellan stenarna. Så många gånger vi gått här, hon och jag. En bitterljuv känsla, ett stråk av smärta, att nudda vid tanken på att hon inte alltid kommer att vara med oss.


Sedan strosade vi mellan kolonilotterna, tittade efter fina idéer och såg vårvatten forsa fram innan vi åkte hem igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie! Du skriver så poetiskt och fint, vilken begåvning, du borde bli
författare./ Kram Gun

Mari sa...

Hej Gun. Tusen tack för dina snälla ord, de gör mig glad!

Kram.