torsdag, maj 24, 2012

Inför Vårruset 2012


Vårruset 2010.
 
Vårruset 2011.

Med min löpning har det inte alls gått bra i år. Förra vintern var jag flitig på gymmets löpband, men inte i vinter - och det kändes när utesäsongen tog vid.

Jag hann springa min första mil innan jag opererade bort blindtarmen. En dryg månads rehabilitering och efter det har löpturerna varit få. Och tunga.

Men jag älskar att springa. Sällan känner jag mig så hel och tillfreds som efter ett träningspass efter vattnet.

Jag och några av arbetskollegorna har gjort det till en årlig tradition att delta i Vårruset i Luleå. Men i år tänker jag inte springa. I år jag ska jag promenera, med Siri i barnvagn dessutom. Hon vill inte ha barnvakt, och jag vill inte lämna bort en hysterisk dotter - speciellt när jag ändå inte behöver springa.

Så i morgon åker vi mot Luleå. Det ska bli strålande väder och jag ser fram emot en härlig picknick i solen på kvällskvisten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde det igår i ett fint Sundsvall! Gåendes pga förkylning. Men det är ju som himla mysigt ändå!

Marajja

Anonym sa...

Det är lite av samma sak för mig. Jag som skule klå mig själv på alla lopp i sommar drabbades för några månader sedan av rejält knäkrångel och ojoj vad jag tappat i flås och uthållighet. Har fått lov att revidera planer och tänka om, hitta ett nytt förhållningssätt ... Men jag ska jogga runt i morgon och samtidigt spela in ett tv-avsnitt av Upp ur soffan. Det blir kul! /Birgitta

Mari sa...

Jo jag har ju förstått det via FB, Birgitta. Det är trist när det krånglar, men precis som du skriver får man hitta nya vägar. Verkar ju i alla fall bli fint väder ikväll : ) Vi kanske ses!

Mari sa...

Jo det är ju en trevlig tillställning. Härlig känsla. Jag håller tummarna för en vunnen resa - och en god picknick ; ) Kram Marajja.