torsdag, januari 24, 2013

Jag får ligga intill henne

Det är torsdagskväll och även om arbetsveckan inte är slut summerar jag en intensiv, givande och rolig sådan. Och fler intressanta ämnen väntar i morgon.

Jag har fått mina första beställningar på armband, och det har gjort mig mer än glad. Jag har också köpt en egen domän så snart finns förhoppningsvis bloggen på en .se-adress.

I kväll har jag tillagat en gammal klassiker i det Gustafssonska köket till mig själv. Lax i ugnen fyllt med en röra på Philadelphiaost, grädde, pressad citron, massor av dill, finhackad scharlottenlök och salt.


Så kom Siri hem från en vän. Jag hade tänt massor av ljus i badrummet och vi tog en lång dusch och varma och mjuka la vi oss i dubbelsängen.

Och jag fick ligga intill henne.

Med benen i halvlotus låg hon på rygg och stavade sig igenom några sidor i en bok om en katt och hennes ungar.

Hon läser.

Min flicka läser.

Och jag får ligga intill och vara världens lyckligaste.

Inga kommentarer: